Search
Close this search box.

 

 

 

ایجاد فشار خون بالا در اواخر بارداری ممکن است از علائم پره اکلامپسی باشد. بدون درمان ، این شرایط ممکن است مادر و کودک را تهدید کند. خوشبختانه ، پره اکلامپسی معمولاً در حین مراجعه به مراکز مراقبتهای قبل از زایمان تشخیص داده می شود  و با نظارت دقیق آنان مادران می توانند نوزادانی سالم به دنیا بیاورند.درک بهتر از پره اکلامپسی ، نحوه درمان آن و اینکه آیا در معرض خطر هستید یا خیر می تواند به شما در حفظ سلامتی خودتان و کودکتان کمک کند.

دانش خود را با این آزمون بسنجید و پاسخ  درست یا نادرست بدهید .

درست است،  پره اکلامپسی نوعی اختلال است که در آن فشار خون بالا در مادر ممکن است خونرسانی به جفت و جنین را محدود کند. این اختلال ممکن است باعث شود جنین اکسیژن  و همچنین مواد مغذی کمتری داشته باشد. این می تواند باعث رشد ضعیف ، مایع آمنیوتیک پایین و عوارض جدی تر شود.

نادرست است. فشار خون بالا در دوران بارداری ، به نام فشار خون بالای حاملگی ، لزوماً به معنای ابتلا به پره اکلامپسی نیست. این تنها یک علامت پره اکلامپسی است.

خانمهای بارداری که متوجه هر یک از علائم هشدار دهنده زیر هستند باید با پزشکان خود صحبت کنند:

 

درست است، کمتر از 20 سال سن یا بیشتر از 35 سال خطر این اختلال را افزایش می دهد. عوامل خطر دیگر عبارتند از:

 

درست است. کارشناسان به خانمهای با ریسک پره اکلامپسی توصیه می کنند که روزانه از ابتدای سه ماهه دوم آسپرین با دوز کم مصرف کنند و این باعث کاهش خطر آنها می شود. با پزشک خود در مورد شرایط خود صحبت کنید. ورزش در دوران بارداری ممکن است به جلوگیری از پره اکلامپسی و همچنین سایر عوارض مانند دیابت حاملگی کمک کند.

 

نادرست است.در حالی که قبلاً مردم معتقد بودند که این اختلال ناشی از سم است ، اما ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اکنون می دانند که این درست نیست.

 

درست است، . اگر پره اکلامپسی داشته باشید و حاملگی شما در 37 هفته یا دیرتر باشد ، پزشک معمولاً برای جلوگیری از عوارض بیشتر ، دستور زایمان را صادر می کند. اگر بارداری شما کمتر از 37 هفته باشد ، پزشک ممکن است گزینه های زیر را در نظر بگیرد:

 

ترجمه و گردآوری : وارش رنجبر

دیدگاهتان را بنویسید